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dc.contributor.advisorIbagón, Laura, dir.-
dc.contributor.authorAlvaro Sarmiento, Pablo Sebastián-
dc.date.accessioned2025-06-20T15:10:14Z-
dc.date.available2025-06-20T15:10:14Z-
dc.date.issued2024-11-30-
dc.identifier.citationTesis (Ingeniero Civil), Universidad San Francisco de Quito, Colegio de Ciencias e Ingenierías ; Quito, Ecuador, 2024es_ES
dc.identifier.urihttp://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/14284-
dc.descriptionThis study develops and optimizes a numerical model to simulate the washboard phenomenon on unpaved roads, using granular transport principles and theories from wind-blown sand ripple formation...es_ES
dc.format.extent21 h.es_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherQuito,es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectCarreteras - Mantenimiento y reparación - Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.subject.otherTecnologíaes_ES
dc.subject.otherIngeniería Civiles_ES
dc.titleTheoretical analysis of the washboard Effect in Unpaved Roads using numerical modellinges_ES
dc.typebachelorThesises_ES
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