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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorVelasco, Franklin (dir)-
dc.contributor.authorVásquez Estrada, Fausto Alejandro-
dc.contributor.authorDelgado Dávila, Nicolás Felipe-
dc.date.accessioned2014-08-14T14:58:43Z-
dc.date.available2014-08-14T14:58:43Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationTesis (Licenciado en Marketing), Universidad San Francisco de Quito, Colegio de Administración para el Desarrollo, Quito, Ecuador, 2014es_ES
dc.identifier.urihttp://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/3218-
dc.descriptionBrands are in the minds of the consumers and this defines the perception people have towards them. Well-positioned brands naturally have a high affinity with consumers and consequently they have an increase in their sales and income. Therefore, brands are unique; they identify and differentiate a product. It is important that strategies are directed towards the consumer, as they are the main objective in a business. Also, customer service is important for the recovery of the customer and company feedback. A brand value will help build a stronger market, where there is knowledge about the competition and also about the perceptions and preferences of the consumer. Finally, the creation of this evaluation will implement competitive advantages within the brands and will help fortify their strategies and objectives. The conclusion of this study led us to the identification of interesting facts like that about the Toyota brand preference takes first place with 33% of respondents. On the other hand it was determined that in this second position the Chevrolet brand with 19% of respondents. These data were related to the volume of sales in 2013 as the Chevrolet AEADE and got that gets most of the market with 50,000 units sold this year compared to Toyota with 6000 units sold. To conclude this study, we determined some interesting facts. Toyota is the most preferred brand among the study with a 33% of a top of mind. Also Chevrolet leads the second position with a 19% of a top of mind. These data was related to the volume of sales in 2013 of AEADE, as Chevrolet has most of the market with 50,000 units sold this year compared to Toyota with 6000 units sold.es_ES
dc.description.abstractLas marcas se encuentran en la mente de los consumidores y esto define la percepción que se tiene hacia ellas. Una marca bien posicionada, por naturaleza tendrá una alta afinidad y por consecuencia mayores ventas e ingresos. Por lo tanto, las marcas son únicas, identifican y diferencian un producto. Es importante que las estrategias estén dirigidas hacia el consumidor, ya que este es el motor principal en un negocio. De igual forma, el servicio al cliente es importante para la recuperación del cliente y retroalimentación de la empresa. Una valorización de la marca ayudará a crear un mercado más sólido donde se tenga conocimiento de la competencia y de las percepciones y preferencias del consumidor. Por último, la creación de esta valorización implementará ventajas competitivas dentro de las marcas y ayudará a un fortalecimiento de sus estrategias y objetivos. La conclusión de este estudio nos llevó a la determinación de datos interesantes como que en cuanto a preferencia la marca Toyota se lleva el primer lugar con el 33% de los encuestados. Por otro lado, se determinó que en segunda posición esta la marca Chevrolet con el 19% de los encuestados. Estos datos fueron relacionados con el volumen de ventas del año 2013 según la AEADE y obtuvimos que Chevrolet obtiene la mayor parte del mercado con 50 mil unidades vendidas en este año con respecto a Toyota con 6 mil unidades vendidas.es_ES
dc.format.extent66 h. : il.es_ES
dc.language.isoespes_ES
dc.publisherQuito: USFQ, 2014es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectCiencias socialeses_ES
dc.subjectComercioes_ES
dc.subject.otherMarketinges_ES
dc.subject.otherAdministración de empresases_ES
dc.titleValorización de la marca en el sector automotrizes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
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