Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/5026
Título : Mejora de la ejecución de proyectos en una organización de educación ¿es necesario la estandarización de los procesos y el uso de indicadores de rendimiento?
Autor : Camacho, Cristina (dir)
Ortiz Espinoza, Juan Pablo
Descriptores / Subjects : Administración de proyectos
Evaluación de proyectos
Planificación educativa
Fecha de Publicación : 2015
Ciudad: Editorial : Quito: USFQ, 2015.
Cita Sugerida : Tesis (Ingeniero Industrial), Universidad San Francisco de Quito, Colegio de Ciencias e Ingeniería; Quito, Ecuador, 2015
Descripción : Nowadays all organizations manage and implement projects, the main difference between organizations is the level of maturity regarding the management in projects and the savings that a structured policy in project management represents for the organization. This paper presents a diagnosis of maturity of an educational organization using qualitative and quantitative tools. According to the principles findings and the identified level of maturity a proposal of improvement in projects management for a proper project implementation is presented. It is useful to have a metric system that allows keeping projects’ traceability; therefore, this study presents a gained value management system tool with performance indicators to evidence the benefits generated in the resource management of an organization.
URI : http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/5026
Aparece en las colecciones: Tesis - Ingeniería Industrial

Archivos en este ítem:
Archivo Descripción Tamaño Formato  
122470.pdfTESIS A TEXTO COMPLETO1,87 MBAdobe PDFThumbnail
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons