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dc.contributor.advisorÁlvarez, Yamila-
dc.contributor.authorDi Capua Sacoto, Ana Gabriela-
dc.date.accessioned2017-07-21T14:03:20Z-
dc.date.available2017-07-21T14:03:20Z-
dc.date.issued2008-04-
dc.identifier.citationTesis (Ingeniera de Alimentos), Universidad San Francisco de Quito, Colegio de Agricultura, Alimentos y Nutrición; Quito, Ecuador, 2008es_ES
dc.identifier.urihttp://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/6317-
dc.descriptionThis thesis is the investigation and the development of a product made of plantain chips that will be commercialized as “Chiflines with chocolate”. This is a new product in the local markets of Quito and Ecuador, that looks for the diversification of the snacks made of plantain chips. It is a totally a new product that has a special mixture of flavours and a peculiar taste. It is a product that will catch the attention of the consumers because it is unique. It is different because of it is a combination of a product that everyone thinks is salty (plantain chips) with something sweet, as the chocolate. This product is considered to be in the category of convenience food, followed by the subcategory of Snacks. In order to develop “Chiflines con chocolate” some preliminary sensory evaluation test took place. At the same time, a market research with the final product was performed in order to calculate an estimated demand of product, real costs, design of a marketing plan, create and evaluate the packaging and other things that deal with the development of a new product. In this work there is a creation and an analysis of a plan HACCP as the fundamental part of the production of “Chiflines con chocolate.” Also there is a technical study of the raw material, packaging and the final product. Furthermore, there is a stability test, a table of contents of the nutritional facts of the product and all the regulations of the “Instituto Ecuatoriano de Normalización” (INEN) and of the Codex Alimentarius and other parameters that can be found in the enclosure of this work.es_ES
dc.description.abstractLa presente tesis tiene como contenido el desarrollo y producción de chifles con chocolate que tendrán el nombre comercial de “Chiflines con chocolate.” Un producto nuevo para el mercado nacional que busca diversificar los productos existentes de chifles. Es un producto novedoso con una combinación de sabor peculiar; la mezcla de un producto salado, los chifles, con un producto dulce, el chocolate. Los chifles con chocolate entran en la categoría de alimentos convenientes o útiles y en la subcategoría de Snacks. Para llegar a obtener chifles cubiertos con chocolate se realizaron pruebas sensoriales preliminares conjuntamente con encuestas de mercado para poder tener el producto final y de esta manera calcular la demanda aparente, costo del producto, plan de marketing, promoción, diseño de la etiqueta, entre otros aspectos que involucran la creación de un nuevo producto. En este trabajo se analizaron los puntos críticos de control (HACCP) como parte fundamental para la producción de los “Chiflines con Chocolate.” Además se realizó un estudio técnico de las materias primas, producto final, material de empaque, pruebas de estabilidad, etiquetado nutricional y todas las normas a cumplir según el Instituto Ecuatoriano de Normalización (INEN) y el Codex Alimentarius entre otras reglamentaciones presentadas en los anexos de este trabajo.es_ES
dc.format.extent108, [54] h., [8] p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito: USFQ, 2008es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectPlátanoses_ES
dc.subjectIndustriaes_ES
dc.subjectComercio de Alimentoses_ES
dc.subjectEstudios de Factibilidades_ES
dc.subject.otherCiencias socialeses_ES
dc.subject.otherIndustriaes_ES
dc.titleEstudio de factibilidad para la elaboración de chifles con chocolate “Chiflines con chocolate”es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Tesis - Ingeniería en Alimentos

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