http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/5026| Tipo de material: | bachelorThesis |
| Título : | Mejora de la ejecución de proyectos en una organización de educación ¿es necesario la estandarización de los procesos y el uso de indicadores de rendimiento? |
| Autor : | Ortiz Espinoza, Juan Pablo |
| Director de Tesis : | Camacho, Cristina (dir) |
| Descriptores : | Administración de proyectos;Evaluación de proyectos;Planificación educativa |
| Fecha de publicación : | 2015 |
| Editorial : | Quito: USFQ, 2015. |
| Citación : | Tesis (Ingeniero Industrial), Universidad San Francisco de Quito, Colegio de Ciencias e Ingeniería; Quito, Ecuador, 2015 |
| Páginas : | 40 h. : il. |
| Acceso: | openAccess |
| Descripción : | Nowadays all organizations manage and implement projects, the main difference between organizations is the level of maturity regarding the management in projects and the savings that a structured policy in project management represents for the organization. This paper presents a diagnosis of maturity of an educational organization using qualitative and quantitative tools. According to the principles findings and the identified level of maturity a proposal of improvement in projects management for a proper project implementation is presented. It is useful to have a metric system that allows keeping projects’ traceability; therefore, this study presents a gained value management system tool with performance indicators to evidence the benefits generated in the resource management of an organization. |
| URI : | http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/5026 |
| Aparece en las colecciones: | Tesis - Ingeniería Industrial |
| Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
|---|---|---|---|---|
| 122470.pdf | TESIS A TEXTO COMPLETO | 1.87 MB | Adobe PDF | ![]() Visualizar/Abrir |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons

